torsdag den 7. oktober 2010

Ny Ugle-guf kjole :O)

Så kom der endelig en ugle-guf kjole i babyfløjl :O)
Ida har sidste dag i vuggestuen imorgen, spændende at starte i børnehave mandag......moderen er lidt vemodig, det var så slut på vuggestuelivet og godag til børnehave, madpakke og hurlumhej :O)






Har også forsøgt mig med et lille patchwork tæppe til Ida, heldigt det blev færdigt inden vi røg på sygehuset i sidste uge.....det var skønt at have "kage tæppet" at putte med, når der kom læger, "stikke-damer" og hvad sådan et sygehus ellers kan byde på :O(
Nu er vi heldigvis hjemme igen, og klar til at starte børnehave.....lidt forsinket.
Kage tæppet

8 kommentarer:

  1. Hvor er dine patchwork-ting flotte. Kan du fortælle mig, hvad du "gør med sømrummet" på sengetøj og puder ? Så vidt jeg kan se, har du ikke lavet nogen stikning for at holde det på plads.
    Bruger du bagside-stof - eller er sømrum evt. overlocket ??

    Jeg vil rigtig gerne lave en dug - men ved ikke helt hvordan jeg gør med sømrum.

    KH
    Hanne

    SvarSlet
  2. Hej Hanne, jeg er absolut selvlært, så jeg gør nok ikke tingene efter bogen, men jeg vil gerne dele ud af mine fif ;O)
    Jeg overlocker først firkanterne sammen til strimler, og derefter syr jeg med små ligeud sting bag ved overlock sømmen, så syningen ikke bliver synlig når du strækker i stoffet.
    Når strimlen er klar presser jeg alle sømme samme vej med strygejernet.
    Når alle strimler er lavet, sætter jeg strimlerne sammen med knappenåle, for at de lodrette syninger også bliver lige, og ikke skrider når jeg overlocker strimlerne sammen.Gentag syning og presning.
    Inden jeg syr noget sammen lægger jeg alle firkanterne op, så jeg kan se hvordan farvespillet bliver.
    Til en dug, ville jeg måske sy en bagside på, eller måske de har noget fikst man kan stryge bagpå i sybutikken, prøv at høre dem der ;O)
    Håber min forklaring giver mening, og god fornøjelse ;O)
    mange hilsner Jane

    SvarSlet
  3. Kære Jane

    Tak for din hurtige tilbagemelding.
    Jeg må straks i gang med projektet.

    Det lyder også en kende hurtigere en traditionel patchwork-syning. Lige noget for mig :-)

    KH
    Hanne

    SvarSlet
  4. Er FULDSTÆNDIG vild med dine ting! Og sindsygt lækre unger du har også!! :-)

    Kunne det være at du ville sy en lille ugle/hippie kjole på bestilling?
    Hvis ja, må du meget gerne skrive en mail til mig :-)
    jb@bgdk.com

    Hååååber.. :-)

    Kh Jannie

    SvarSlet
  5. Hej Jannie, tusind tak for de søde ord, jeg skriver en mail til dig ;O)

    SvarSlet
  6. Faldt over din blog pga forklædekjoler og nej hvor har du lavet mange fede ting, glæder mig til at følge dig!

    SvarSlet
  7. Tak for de søde ord, og velkommen til ;O)

    SvarSlet
  8. Hejsa,
    Er lige faldet over di side med retro tøj og må sige jeg er totalt vild med det hele :-)
    Jeg har bla en pige på 2 år som jeg rigtig godt kunne tænke mig en uglekjole til hvis du altså fortsat laver disse?
    Du må gerne maile til mig på hetholypo@hotmail.com
    Mvh
    Heidi Langergaard

    SvarSlet

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere:0)