fredag den 25. marts 2011

Bluse a la moonkids

Så fik jeg endelig syet et par bluser af det jersey med snegle jeg købte, for snart længe siden synes jeg!
Fedt retro look med snegle ;O)







Moonkids bluserne har en super god pasform, men det kræver at man syr bluserne i rib, som moonkids bluserne som regel er lavet af, eller en god kvalitets jersey...jeg har lavet dem i en tynd jersey tidligere...men er stoffet ikke elastisk nok, bliver resultatet ikke nær så godt....
Mønsteret har jeg tegnet af efter en af Idas bluser....og ideen har jeg fået herfra.

Snegle stoffet er fra Rosa og Malika og er en super lækker kvalitet :O)



8 kommentarer:

  1. Det er da den skønneste bluse - godt gået!
    Jeg overvejer selv at springe ud i bluserne, da jeg også synes man kan købe sig fattig i småfolk og moonkids bluser jo :)

    Syr du dem på overlocker eller alm symaskine?

    SvarSlet
  2. Hej Vibeke, jeg overlocker først og så syr jeg på alm maskine bagefter...så tråden ikke kan ses når man strækker i stoffet.....
    Stoffet er altså bare super lækkert ;O)

    Har du set min jakke, med dit stof i hætten ??? Kunne faktisk godt bruge lidt mere af den, hvis du kan undvære et stykke mere??

    SvarSlet
  3. Jeg har godt set den - kunne bare ikke lige kommentere da jeg ikke var logget ind da jeg så den.
    men den er super fin altså! virkelig fint mønster.
    Vil du måske dele ud af det?

    jeg har mere af det orange stof - hvor meget skal du bruge?

    SvarSlet
  4. Mønstret på jakken har jeg fra den bog du ser på billedet....jeg har den stadig, så jeg vil gerne tegne et af til dig, mon ikke hun skal have str 2 år som Ida???

    Jeg kunne godt bruge 1 meter x bredde mere ;O)

    SvarSlet
  5. Det ville da bare være fantastisk hvis du vil det!
    tror Sofie er mere til Jakke end anorak - selvom mor her elsker anorakkerne :)
    str 2 er fint ja til min brumbasse!

    jeg har 90xfuld bredde tilbage - duer det? 70kr?

    har du forresten set det fine graziela stof med æbler/hjerter jeg har til salg - tror måske det kunne være noget for dig. har kun 1 stk tilbage så ville bare lige nævne det!

    SvarSlet
  6. Ja 90 x bredden er også fint, det er den orange med gule og lyserøde blomster ikke? Jeg har set graziela stoffet, er æblerne gule som den variant jeg har med orange gule æbler? Så vil jeg nemlig gerne have det sidste stykke!

    Jeg tegner en str 2 år af til dig, det er faktisk også dette mønster jeg har brugt til anorakken, bare modificeret lidt.
    Jeg har gjort ærmerne breddere end mønsteret, så der var plads til foer....

    SvarSlet
  7. Jep det er den du siger - jeg smider det af på bakkegården når jeg henter Sofie i dag!

    Æblerne er gule ja - det er bare SÅ fint!

    Super med jakken, kan næsten ikke vente med at komme i gang :)


    er det ikke bare nemmest med trendsales son sidst?

    SvarSlet
  8. Så vil jeg gerne have et stykke graziela med også....jeg skriver bare på en af dine annoncer på ts, det er nemmest :O)

    Jeg prøver om jeg kan få tegnet mønsteret af til dig idag, så kan du selv få lov til at klippe det ud ;O)

    SvarSlet

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere:0)