fredag den 31. august 2012

Lækre Tees af rester ;O)

For snart længe siden lavede jeg en byttehandel med Mette
Hun havde været så heldig at vinde noget lækkert jersey i en giveaway og havde ikke rigtig mod på at kaste sig ud i blusesyning....og som mange af jer ved, har Mette et skatkammer af lækkerier som de fleste af os gerne vil have fingre i..så vi byttede, jeg syede bluser af Mettes jersey, og jeg fik lækkerier i bytte ;O)





Da jeg syede bluserne til Mette, blev der nogle små stykker jersey tilbage, som jeg bare har haft liggende, fordi der ikke helt var nok til at sy endnu en bluse.....men en Tshirt var der nok til, jeg var så heldig at den tynde pink isoli som jeg lavede hoodie sættet af matchede skyjerseyen perfekt..og voila ;O)

Hun er da os´ lækker i pink ik´??




Flodheste blusen er også ret nice, selv om den er brun... 



Her er en af de langærmede jeg lavede til Mettes Karen..

Jerseyen er godt nok dyr i meterpris, men ud af 40 cm jersey, kan jeg få 2 bluser..en helt i den mønstrede jersey og en mixet med ensfarvet....som ikke bliver mindre fed efter min mening....det synes jeg er okay :0)


Har du mod på at gå i gang med at sy dine egne bluser, så hop over til Line og deltag i hendes fine giveaway...

God fornøjelse ;O)

20 kommentarer:

  1. Super fede bluser... har aldrig tænkt på at lave ryggen ensfarvet - men det bliver den næste herhjemme da... Tak for inspiration
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine, dejligt du synes om ideen...så strækker man lige den jersey lidt længere ;O)

      Slet
  2. det var da en god ide med det ensfarvede. Man kommer da utrolig langt med 40 cm.Det ser godt ud. Ida er sød i alle farver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man kan få meget ud af 40 cm, når tøsen stadig skal have bluser syet efter en "slank" str 92.....hun bli´r altså 5 til november ;O)

      Slet
  3. God ide, jeg har vist også nogle rester som lige kan give til en forside så det skal da helt klart bruges på denne måde

    SvarSlet
  4. Fantastiske bluser - Det må føles skønt sådan at udnytte stoffet så godt :0)
    Og hvor er din datter helt utroligt køn!

    SvarSlet
  5. fantastisk ide, god udnyttelse af stof

    SvarSlet
  6. De er simpelthen så fine. Motiverne kommer også tit mere til deres ret, når de ligger op af en ensfarvet.
    Og tak for link :)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Var så lidt, den giveaway er da så fantastisk ;0)

      Slet
  7. Ja jeg synes bestemt også mixet med den ensfarvede jersey giver bluserne et pift :0)

    SvarSlet
  8. Hej Jane.

    Har du købt jersey'en hos Malika og rosa?

    Vh Lisbeth

    SvarSlet
  9. Hej Lisbeth, ja jerseyen er fra Malika og Rosa

    Kh Jane

    SvarSlet
  10. Så kender jeg et sted du kan købe jerseyen meget billigere ;) Næsten alle de jersey Malika og Rosa har, undtagen znook design, kan man købe i Videbæk til under 100 kr meteren. Så hvis du har noget i kikkerten hos Malika og rosa, så skriv til mig, jeg vil gerne købe til dig og sende det. De er gode til at klippe derover, så hvis du normalt får 40 cm, kan du sagtens nøjes med at sige 30 cm, og du får stadig 40 cm.

    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor dejligt, det vil jeg da gøre Lisbeth;0) De hsr ikke en hjemneside hvor man kan se deres udvalg?

      Kh Jane

      Slet
    2. Nej, det har de desværre ikke. Eller har de? det finder jeg lige ud af. Men alt det med æbler, giraffer, paddehatte, elefanter, kløver, skyer, aber, helipopter,og det med hvide stjerner og flodheste.

      Slet
    3. Lyder godt, ellers kan jeg lige kigge hos Malika og Rosa og lave en ønskeseddel der ;0)

      Slet
    4. Kan se at Malika og rosa kun har skyerne i brun, dem har de næsten i alle farver derover.

      Slet
  11. Skønne bluser, og super udnyttelse af stoffet. Har en bunke skønne jersey stoffer liggende, plus et par halvfærdige bluser. Men bliver helt inspireret til at komme i gang igen.

    SvarSlet
  12. Ja ufærdige projekter er lidt træls hvis de ligger for længe...;0)

    SvarSlet
  13. God ide med ensfarvet ryg på bluserne! Jeg kan se at du er godt i gang med projekterne :o) Jeg læser bare gamle indlæg, da jeg har været væk fra nettet i et stykke tid, og skal updateres nu :o)
    Kh Elena

    SvarSlet

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere:0)