onsdag den 22. august 2012

Peace, Love og Ida i ny kjole ;O)

En af de første kjoler jeg lavede til Ida var den lille Peacekjole, og hun var bare så kær i den...



den har så tunikalængde nu, og er blevet brugt med leggins, men jeg har aldrig fået lavet en større, da jeg ikke rigtig synes modellen passer til Ida, som jo er en meget spinkel pige...

Jeg har alligevel forsøgt mig, farverne er jo fantastiske, men jeg synes stadig modellen er for bred til hende, også selvom jeg har brugt et str 92 mønster...




forfængelig som jeg er, får I her de billeder hvor kjolen sidder bedst på hende ;O)
Mønsteret er en klassisk A facon kjole, hvor jeg allerede har gjort møsteret smallere, men tænker nu, at jeg skal have gjort det endnu smallere om brystet, og så bevare vidden forneden....


Nu må jeg lige kigge på den ugen ud, og så beslutte om den skal blive eller videre til en anden lille pige ;O)

16 kommentarer:

  1. Den er fuldstændig skøn!!Jeg elsker din måde at sætte farver sammen og tilsætte det hele med sjove detaljer :-)
    Kh Viola

    SvarSlet
  2. Tak Viola, hvor er du sød ;0)

    SvarSlet
  3. Jeg er simpelthen SÅ forblændet af din smukke datter... Tror du hun vil være kæreste med min søn ? tihi ;0)
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, hvor er du sød Eline;0) Det varer ikke længe inden min mand må få sig det jagttegn, med de piger han har ;0)

      Slet
  4. Hvor er både kjolen og Ida bare søde!

    Tusind tak for din mail. Jeg blev rigtigt glad for at få den og for at du har taget dig tid til den :) Jeg har bare været lidt fortravlet de seneste dage op til vi skal rejse, så derfor har jeg ikke fået svaret. Men den har sat mange tanker igang. Tusind tak igen!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mirjam, var så lidt, håber I får en rigtig dejlig ferie, New Zealand er så fantastik et sted, så det er jeg sikker på I får;0)

      Kh Jane

      Slet
  5. fantastisk kjole, skønne farver og mønstre, ida er som altid en fryd for øjet :)

    SvarSlet
  6. Altså Jane, hvor er hun bare skøn din lille Ida, hun er fantastisk på billederne..og hvor er kjolen skøn, bred eller ej. Tror også snart jeg må i gang med nogle kjoler til Isabel, får mest syet bukser til hende, da jeg synes det er så praktisk.
    KH Mia

    SvarSlet
  7. Tak Mia, ja kjolen har nogle skønne farver og jeg ender nok med at sy den ind og då håbe den sidder bedre;0)
    Kjoler er sagen herhjemme, men nederdele og bukser er mere praktiske i børnehaven :0)

    SvarSlet
  8. Altså, den er bare så skøn den kjole!!
    Jeg aftager gerne hvis du beslutter dig for at den skal sælges:-)
    Hilsen Lysbro fra TS

    SvarSlet
  9. Hej Lysbro, skal nok tænke på dig hvis vi ikke beholder den ;O) Jeg har syet den lidt ind nu, og det har hjulpet lidt på pasformen...såå nu ser jeg lige, for sød det er den ;O)

    kh Jane

    SvarSlet
  10. Skal lige høre dig om du har fundet et godt sted hvor man kan købe fløjl i lækre farver? Synes det er svært at finde de flotte stærke farver. Kh Lysbro

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg plejer at købe min babyfløjl i Stof2000 eller stof og stil og har de ikke lige de rigtige farver der, køber jeg hos Malika og Rosa, men det er lidt dyrere;0)

      Slet
    2. Tak:-) Det tænkte jeg nok! God arbejdslyst!

      Slet
  11. Jeg kunne ikke finde fin mail, så jeg håber du ser dette indlæg :-). Syr du kjoler på bestilling?
    Mvh Bettina

    SvarSlet

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere:0)